Florida

Florida

zondag 2 augustus 2015

Regenmoe!

De tijd van ontwaken ga ik hier niet eens noemen want dat was weer veeeeeel te vroeg. We (vooral Tijmen) komen dit jaar niet door de jetlag heen. Normaal zijn we met een dag of 3 echt al wel geacclimatiseerd. 

Het is dan ook pas 07.00 uur als de heren in het, verwarmde, zwembad liggen en dat houden ze best wel even vol. 


Rond 08.00 uur zorg ik voor een ontbijtje. We hadden nog donuts van de dag ervoor, bagels en ontbijtkoek. Na het ontbijt is het wederom tijd voor een zwempartijtje en de jongens gaan lekker hun gang. Teleurstellend detail is wel dat de zon zich eigenlijk niet laat zien. Heel eventjes komt het zonnetje door de wolken heen maar dat is weer snel voorbij.


Omdat Tijmen moe is probeer ik hem al om 10.15 uur een tukkie te laten doen. En wederom ben ik getuige van een historisch moment, Tijmen gaat slapen! Ik laat hem maar even wat uurtjes inhalen en 3 uur later is hij pas wakker. Dit zegt wel iets over hoe moe hij is. De oplossing lijkt erg simpel, hij moet gewoon wat langer doorslapen 's morgens.

In de tijd dat Tijmen slaap rijdt Marco naar de Taco Bell, even wat maagzuur opwekken maar toch waren de taco's weer erg lekker! Een Cool Ranch een Nacho Cheese en een Fiery taco. Zo voor een vakantie lekker, met name (en gelukkig maar) omdat we het thuis niet hebben, maar onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die dit dagelijks als hun levensbehoefte zien. 




Vlak voordat Tijmen wakker is wordt het zwembad weer even flink bijgevuld. Omdat het wederom geen Floridiaanse bui is maar meer lijkt op een druilerige Nederlandse middag gaan we maar eens bedenken wat we dan kunnen gaan doen. We wilden naar het Art of Animation resort van Disney maar ook daar is het met regen niet zo geslaagd. En wat kun je beter doen met regen dan shoppen? En zo gebeurt het dat we rond 14.30 in de auto zitten op weg naar de Lake Buena Vista Outlet. Dit keer is Old Navy het haasje, wat een slagveld! Maar ik vind er een paar leuke spijkerbroeken voor de jongens, flip-flops en een paar shirtjes. Bij de kassa zeg ik dat er online een coupon stond voor 15% extra korting, maar die coupon was tot 31 juli geldig en ik vraag of er een nieuwe actie is. Die is er niet maar ik krijg wel m'n 15% korting! Dat maakt het shoppen hier nou zo leuk! 

Na een uurtje zijn we er klaar mee en rijden even langs Downtown Disney. Nou wisten we dat het een bouwput moest zijn maar het was een grotere bouwput dan verwacht. Ze zijn nogal wat van plan!


We rijden weer terug naar de 192 en gaan eten bij Ichiban buffet, kort vertaald een vreetschuur met sushi. Tijmen wilde graag sushi eten en bunkert er op los. Iedere vakantie staan we weer versteld van hoe lekker hij eigenlijk kan eten, maar waarom dan alleen die drie weken per jaar...? Daarentegen ging Luuck verder met z'n frietdieet, hij had zich vandaag alleen paar letters vergist want het werd een friet-fruit combinatie omdat hij bij zijn friet ook stukjes appel had genomen. Tijmen is uiteindelijk 3 x een bordje sushi en garnalen wezen halen! De sushi was absoluut niet onaardig en voor $ 34,- hebben met z'n vieren gegeten en gedronken.






Op de terugweg naar het huis komen we nog langs Twistee Treat en nemen allemaal het klĂ©inste ijsje..... Maar wel superlekker softijs! Voor mij chocola, de jongens aardbei en Marco vanille. Hier gaan we van de week vast nog wel een keer langs! 






Rond 19.00 uur zijn we terug en mogen de jongens nog even zwemmen. Luuck is zo moe dat hij hangend aan mij al bijna in slaap valt dus al snel ga ik eruit en leg Luuck op bed. Tijmen gaat er snel achteraan en rond 20.00 uur is het rustig. Morgen staat Seaworld op de planning dus hopelijk is iedereen een beetje uitgerust. 


2 opmerkingen: